Tabung amal LA

Khamis, 22 Mac 2012

Kesan Buruk Tengok Blue Film a.k.a Pornografi


44. Menonton Blue Film Bersama Suami
Soalan:
Saya mempunyai seorang sahabat karib yang telah berkahwin selama 5 tahun. Sayangnya beliau masih belum mempunya anak. Beliau dan suaminya gemar menonton 'Blue film'.
Masalah yang dihadapi oleh sahabat saya ialah :
1) Beliau suka memuaskan diri sendiri sambil menonton tayangan tersebut tetapi tidak menggunakan apa-apa alatan.
2) Beliau merasa apabila berdoa, doanya seakan tidak dimakbulkan tuhan.
3) Beliau cuba untuk tidak melakukan perbuatan tersebut tetapi tidak dapat melawan nafsu.
4) Hukum menonton "blue film" bersama suaminya.
Diharap Ustaz dapat membantu sahabat saya didalam masalahnya.
Rohaida, Kuantan
Jawapan:
Menonton blue film hukumnya haram, kerana kita melihat secara jelas bentuk tubuh orang lain bahkan melihat mereka sedang melakukan jimak. Melihat aurat orang lain dapat menumpulkan fikiran dan mengeraskan hati. Jika perbuatan ini sering dilakukan maka dikhuatirkan mempercepat seseorang itu menjadi nyanyok atau pikun. Pernah suatu ketika Imam Syafie membaca ayat Quran namun sampai pada suatu ayat ia terlupa akan sambungannya. Beliaupun memperbanyak istighfar. Melihat keadaan beliau yang demikian sahabatnya pun bertanya.
Maka Imam Syafie pun menerangkan bahawa ingantan atau hafalannya terganggu lantaran ia terlihat tumit wanita yang kebetulan terkoyak sarung kakinya sebesar ibu jari. Jika melihat aurat wanita sebesar ibu jari dapat melemahkan daya ingatan dan daya hafalan, tentu akan lebih besar kesannya jika dengan sengaja melihat aurat orang lain secara telanjang bulat seperti dalam blue film.
Jika anda suami isteri terus melakukan pekerjaan yang buruk ini, maka pertama sekali nikmat yang akan hilang daripada kehidupan anda adalah hilangnya kenikmatan hubungan jimak dan kemesraan antara suami isteri. Sebab anda lebih senang bermain dengan khayalan seperti yang anda lihat dalam blue film.  Untuk jangka panjang boleh menghilang ghairah seks bagi wanita dan melemahkan kemampuan syahwat bagi lelaki. Sebelum perkara buruk ini menghantui minda anda suami isteri dan menjadi penyebab malapetaka yangpaling besar dalam kehidupan berumahtangga, maka hindarkanlah pekerjaan yang dilarang oleh agama ini.
Langkah untuk menghindari perbuatan buruk ini, buanglah vcd blue film yang anda miliki. Kekanglah nafsu anda daripada memiliki vcd blue film tersebut jika anda benar-benar ingin berubah dari melakukan pekerjaan yang sia-sia ini. Percayalah jika kita sentiasa melakukan perbuatan yang tercela ini, maka Allah akan menutup pintu hati kita dan akhirnya doa kitapun tidak akan bererti apa-apa dan tidak diperkenankan oleh Allah SWT.    



Kesan dari tengok cerita blue
1) Hukumnya adalah HARAM..
2)  Menumpulkan pikiran dan mengeraskan hati..
linda-(ni mesti jenis 'cakap pun tak guna')
3) Cepat jadi nyanyuk dan pikun..
linda-( muda2 dan nyanyuk kalo sampai ketua buat perangai camtu mcm mana gaknya ek.. Pikun tu apa ek??)
4) Hilang kenikmatan berjimak dan Kemesraan antara suami isteri..
linda-(abis kalo dok terbayang pompuan2 yang bernenen besor je mcm mana nak mesra..)
5) Untuk jangka panjang boleh menghilangkan ghairah seks untuk wanita dan melemahkan kemampuan syahwat bagi lelaki..
linda-( bahaya tu..)
6) ALLAH akan menutup pintu hati kita dan doa akhirnya doa kita pun tak bererti apa-apa dan tidak diperkenankan oleh Allah SWT..
linda-(nauzubillah...)


#Nota Kaki
Agak2nya pas baca ni korang nak tengok blue film lagi ke??

Sumber diperolehi dari soal jawab agama Darul Numan

thanks sudi baca entry kaknda, jangan lupa komen ye ^_^

5 ulasan:

  1. Astaghfirullahalazim. Minta dijauhkan perkara2 mcm tu terjadi pd diri kita semua.

    Mekaseh kak sbb share. Sebelum ni mmg x tahu pon. =)

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam

Salam.. hye semua...

Jangan lupa komen sepatah 2 kata disini ye.. ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...